CHRISTIAN DEATH - Jesus Points The Bone At You?
The Singles Collection 1986 - 1991
death rock/gothic rock
12 Skladeb. Time: 53:58.
Pojďte zase se mnou nahlížet do vňitřních sfér, do komnat Christian Death. Do říše, která je vidět i bez zraku a jen rozčarované tóny bloudící erotizujícím sněním.
To, že je člověk součástí přírody, je nám zjevně už dávno známo. Proto je také evidentní, že co do ní vkládáme, to nám i vrací. Nejen těmito, ale i jinými filosofickými a vědeckými tématy se Valor Kand zabýval a stále zabývá, včetně Nostradamova Proroctví, které má být v roce 2012 naplněno a už teď nahání hrůzu lidem.
Vlastně ani přesně nevím, proč jsem začal tímto tématem. Možná proto, že tyhle tehdejší vize pro jednadvacáté století začínají být dost aktuální. Klimatické zmněny, tání ledovců, války na východě, korupce, sebevraždy atentátníků způsobené na miliónech lidí, kvůli náboženství po celém světě. ...
Zároveň nejspíš i proto, že sám Valor studoval mimo psycholoigii a paranormální jevy například šamanismus, který je pravděpodobně nejstaší duchovní disciplína na světě. Ale pojďme k albu samotnému. ...
Jesus Points The Bone At You? není klasickým typem řadového alba, ale spíše singlovou kolekcí z let 1986 až 1991, které otevírá mysteriózní Belivers Of The Unpure (1986, Valor, Gitane Demone, David Glass, Johann Schumann), kde nahrál baskytaru Johann Schuman a o bicí se postaral legendární David Glass.
Valorova forma hypnotizujícího zpěvu je jako rituální okovy a když v pozadí slyšíte paranoidní smích a jazzové vřískání Gitane Demone, jste automaticky vtaženi do děje, kde se mluví jazykem, kterému nerozumíte. Skladba má i stylový videoklip.
Přes nervy drásající blouznění After The Rain (1986, Valor, David Glass), klavírní komunikaci, přehlušující bicí The Loving Face a Valorovův ultradekadentní Manifest se dostáváme k prvnímu hitu Sick Of Love (1987, Valor, G. Demone, D. Glass, Kota, James Beam). Je zde k mání akustická kombinace s elektrickou kytarou a řinčivým pozadím piána a perkusí. Valor a Gitane Demone jsou zde sehraní v téměř gothic rockové melodičnosti, přesto Gitanin rozhádaný najazzlý vokál jde záměrně tak krásně šejdrem.
Tahle kolekce jako by stála v protikladu ke všem vírám i hudebním odnožím. Duchovní léčba Church Of The Return (1988, Valor, g. Demone) je zde prezentována dvěma verzemi a nutno dodat, že jsou skvělé obě. Biblická scénografie podlomená valorovou dávnou alchimií dotahuje video, jako hra s posluchačem a divákem v jednom, který ve svém životě postupuje vždy v zájmu sebe samého a přírody. Symbolický hitík působí ovšem i jako invaze narušených psychadelicko rock´n´rollových tradicí.
What´s The Verdict (1988, Valor, Demone, Kota, James Beam, Webz) je v rozporu mezi tělem a duší. Kytarové skřípání zde oddělují Christian Death od ostatního hudebního tvorstva a valorovo věštění si zaslouží úctu. Poslední dobou si zase každý den udělám čas na komunikaci s hudbou Christian Death a naslouchám jejich zvukům a animálním vůním.
Komentovat a obeznámit své čtenáře s alternativním stavem studia This Is Heresy (1988, Valor, James Beam) je asi zbytečné. Valorovo totemové rituální poskakování možná znáte z živých vystoupení kapely. Song je fenomenálně opřen o basu a rezavě podladěnou kytaru. Píseň vyšla i jako singlový otevírák na albu Sex And Drugs And Jesus Christ (1988) a na albu Sexy Death God (1994).
Klip ke skladbě Zero Sex (1989, Valor, Demone, Kota) z jihoamerické metropole lehkých žen je mým oblíbeným. Pociťuji u něj už velmi dlouho zvláštní hudební pocit. Gitane Demone zde vypadá něco mezi Madonnou a Marilyn Monroe a Valor jako její ochránce v kombinaci s pasákem. Rouhání v přímém přenosu po neslazeném sexíčku. Zero Sex a Nascent Virion byli odpovědí na krizi v souvislosti s virem AIDS. ...
Nás ale umrtví The Nascent Virion (1991, Valor, Maitri, Ranni, Adam E., Andar), což je asi nejtvrdším hmatatelným kouskem tohoto nosiče. Skladba má podmanivou psychadelii a co je na ní ještě velmi zajímavé, že se po boku Alchimisty Valora postavila tehdy v roce 1991 i nová baskytarová pozemšťanka Maitri. Začalo další dějství a rodinný klan Christian Death pokračoval.
We Fall Like Love byla v 89. roce součástí dvojalba All The Love, All The Hate. We Fall Like Love (1990, Valor, Nick) je romantická instrumentální balada. Na vlně akustické kytary nám Valor dokazuje, že umí opravdu impozantně zpívat. Tahle poetika vyšla i na albu Love And Hate, které spatřilo denní světlo až v roce 2001 u Jungle Rocords. Vyjadřovat se k názvu labelu Nostradamus Records se myslím nemusím. ...
Kolekci nablýskaných injekčních jehel uzavírá až dvanáctka, kde pětiletý "spratek" Sevan Kand dokazuje, že jablko nepadá daleko od stromu. Hate You (1990, Sevan kand, Valor, Nick) je neurvalá, a i když do konceptu přímo nezapadá, rodiana je rodina. Jsem rád, že přes svoje pocity mohu stále vyučovat v mnoha částech naší republiky hudebním disciplínám Christian Death.
Darovat svoji moudrost musí být přirozené. Tak, jako hudba Christian Death je celých třicet let. Dobrovolná a zároveň tak nádherně nedotknutelná.
(10/10)
Autor: Bob Lučan Dekadent