KDE JE PRAVDA aneb PIKANTNOSTI OD BOBA

Napsal DekadenteMorfin (») 18. 5. 2007 v kategorii Články, přečteno: 2596×

VZKAZY A JINÉ PIKANTNOSTI


Květen 2007

 


Už několikrát jsem se mezi řádky zmiňoval, že pokud někomu blog nesedí, protože je zaměřený na gothickou subkulturu, bude asi lepší, pokud se poohlédne po něčem, co vyhovuje jemu. Protože absurdními komentáři poškozuje nejen autora, ale i ostatní čtenáře s vlastním osobitým vkusem, kteří jsou schopni docenit, že autor tvoří sám ve volném čase. Na druhou stranu jsou tací, asi méně zasvěcení či méně vzdělaní, kteří jen strojově brouzdají po netu a bez zlomku zkušeností jen anonymně kritizují.


/obrazky/boblucan.bloger.cz/IMG-0887.jpg

 

Dále mě i dost mrzí, že v časopise Spark, ať už v minulosti či v současnosti, se jistí lidé vyjadřují mylně o gothic rocku, když opomenu stokrát omleté žvásty, že kapely typu Theatre Of Tragedy, Within Temptation se nedají označovat touhle letitou terminologií. Zarazilo mě, proč vůbec nejmenovaný člověk psal v roce 2005 recenzi na album Mourning Sun legendárních nestorů FIELDS OF THE NEPHILIM, zvláště pak, když o tom nic neví a evidentně stylu nerozumí. Tenhle autor psal něco o patnáctileté pauze, přitom se ani slůvkem nezmínil například o albu Fallen z roku 2002. Dále tenhle „génius“ tvrdil něco v tom smyslu, že Carl Mc Coy natočil desku jen kvůli penězům, což se mi jeví jako naprostá pitomost. To by asi natáčel alba každoročně, ne?
Podobná recenze vyšla i v čísle 5/2007 na THE MISSION a album God Is A Bullet 2007, zde někteří asi přehlédli, že The Mission vydali již DEVĚT řadových alb, a to nepočítám nejrůznější best of, live koncerty, minialba, remastry, atd.. Totéž se týká článku o SISTERS OF MERCY –Kauza Sisters Of Mercy. Jednak Sisters Of Mercy neodehráli poslední koncerty v roce 1996, přikláním se tedy k panu Vladimíru Drápalovi, protože jsem se osobně zúčastnil stejně jako on 9. března 2001 v Praze koncertu Sisters Of Mercy a Paradise Lost.
Takže přesně: ENDREW ELDRITCH = SISTERS OF MERCY.
A i když od roku 1990, mimo jednorázový projekt SSV, nevydává řadová alba, stále koncertuje. Dalším důkazem budiž i vystoupení Sisters Of Mercy na festivalu Love Planet 12. – 12. srpna 2005, kde Sisters Of Mercy koncertovali vedle Nicka Cavea a The Badsseds, Skinny Puppy a dalších. Nebo z loňského roku z Bratislavy, kde Sisters Of Mercy hráli před Depeche Mode. Snad se od Sisters Of Mercy další řadovky někdy dočkáme.
Příznivci Evanescence nelogicky přiřazují tuto skupinu ke gothic rocku, což je zrovna tak směšné, jako byste řekli, že Linking Park je stejný heavy metal jako Manovar.
Někdy mám pocit, že právě ti lidé, kteří poslouchají symfonický metal typu Nightwish, jsou schopni se přiřazovat k old scool gothic rocku jen z pozérství, aby byli in a přitom jsou out.
Nesnažím se brouzdat po internetu, protože se nechci nechat ovlivňovat jinými weby, chci si zachovat svůj vlastní styl, sdělovat své vlastní prožitky. Příspěvky na jiných stránkách mi připadají negativistické, ale takový gothic rock není, přátelé.
Často se v mailech ptáte, proč pro své nynější příspěvky vybírám starý hudební materiál kapel Siouxsie, Bauhaus, Christian Death, apod. Necítím ony věci jako staré, ale především jako přesvědčivé. Časové momenty mizí, vrásek přibývá a zůstává jen duchovní síla.


Bob Lučan

 

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
z IP 217.112.174.*** | 18.5.2007 16:18
Tak tomu říkám,vlastní názor.Klobok dolů.
sammael69.blog.cz z IP 213.160.160.*** | 5.8.2008 17:28
Ahoj BOB!! vazne ta obdivujem a uprimne ti zavidim, ze mas doma tolko hudby a ze si zazil dobu gothici. Mne to bohuzial nebolo dopriane, mam len 18, no snazim sa ucit od vas - starsich... Zdravim smile
Triss z IP 85.160.34.*** | 20.5.2007 21:50
Mne se sice Siouxsie&The Banshees, Bauhaus, a take zde zminovany Nick Cave a Bad seeds moc libi, ale musim rict, ze Nightwish miluji...proto nemam rada tvrzeni, ze NW jsou jen komercni skupina...podle me je jejich hudba skvela, samozrejme, jsou i lepsi, ale nemyslim si, ze tato skupina vznikla ciste kvuli penezum a netvorila jen pro penize, nekteri clenove mozna ano, ale vsichni ne...
z IP 89.102.185.*** | 11.10.2007 14:00
Tady přece vůbec nejde o to jestli je Nightwish komerční skupina,ani o to zda je dobrá,či špatná.Ale především o to,že z daným stylem,tedy gothic rockem,nemá nic společného.Je to speed symfonic metal a at se lidem klidně líbí smile asi nepochopím,když jsem viděl v reportu Evanesceance s označením "gothic rock"Tak to je blbost!!!At si klidně hrajíte svůj nu-metal,dál.Jenříká,že mě to neoslovuje,pro některé lidi je lepší dělat uvozovky.Mějte se
CryingDragon z IP 85.160.95.*** | 22.5.2007 19:01
Dobrý názor, ale myslím že ne všichni co poslouchají Nightwish jsou pozeři, co když jsou někteří v nevědomosti. Kdo vý, jinak vým prd, sem spíše BLACK BIKER, přiznám se že jsem si myslel že GOTH Metal je pro GOTHY, ale našla se jedna slečna (ARNAB) co mně vyvedla s omylu, potom další (DRYU) která my dala přečíst historii, takže už vým co a jak, vým že goth nejsem ani nebudu libí se my jen ten styl vyzáže, oblečení atd. ale hudba už meně. ale šlo my hlavně o to že nevým jak vy ale já si nemyslím že všichny jsou pozeři, podle mně je to spíše o tom že nevědí a někteří ani nechtějí vedět. Jsou slepý, já děkuji oboum slečnám za to že vým, a nemužu se tět považovat za něco co jsem vlastně nikdy nebyl, ani lidé v mém okolí. Děkuji vám oběma
Budíček z IP 195.39.65.*** | 24.5.2007 11:14
smile Ahojky,myslím si,že když už se chceš prezentovat písemně na blogu - je jedno kterém, tak se snaž aspoň psát trochu česky a bez chyb! smile Hned druhým řádkem to začíná! "Kdo vý", pokud vím, tak se píše "í" a ne "ý"! Dále: "s omylu" z koho, čeho tě slečna vyvedla? Z OMYLU!!! Píšeme "z" a ne "s"!!! smile Já vím, nevím,atd. se také píše "í". Atd. To jsem uvedla jen pár chyb, které bys mohl odstranit a nebo se raději zdržet komentáře! smile Ha, je smutné, že se najde ještě někdo takový tupec! Ale klobouk dolů za tvůj názor, protože málo lidiček si tohle přizná. Přeji Ti brzké nalezení své osobnosti co se nejen pravopisu týká! Zdeňka
CRYINGDRAGON z IP 85.160.95.*** | 24.5.2007 12:01
Zřejmně si neuvědomuješ že jsou mezi námi lidi jenž nemůžou za to jak píší, zřejmně neznáš slova jako Dislekcie a Dysgrafie, a mám snad bejt ten jenž píše ve WORDU pak CTRL+C a CTRL+V, myslím že je jedno kdo jak píše, duležíté jsou slova, nepiši špatně scvhálně, ale bouhžel je to tak. Je to pořád lepší než prznění písmen schválně.
z IP 195.39.65.*** | 25.5.2007 06:13
smile Ahoj, to víš ... Znám to! Ale opět chyby a sliby ... smile Aspoň se můžeš trošku snažit, také jsem bývala kdysi taková, ale šlo to naučit! PA
Bob z IP 89.102.185.*** | 19.10.2007 15:19
Nikdy jsem netvrdil,že jsou všichni pózeři,to je omyl smile a je dobré číst články pozorněj.Obě slečny tedy Arnab a Dryu,zná z D E a jsem rád,že Ti poradily smile Měj se hezky.Autor.Bob smile
Bob z IP 89.102.181.*** | 14.4.2008 07:42
Nikdo nic takového netvrdí,sám mám Nightwish ve sbírce já nikoho neodsuzuji,jen věci stylově nezaměnuji.Přesto poslouchám všechno a dávám na blog i metalové sekce smile Dále překlepy jsou běžná věc zvláště ve wordu,nebo na rychlo vkomentářích,kde se to hůř ukládá,ano důležité je ono sdělení.A ještě jednou já poslouchám mnoho stylů,jen se v nich orientuji.Děkuji za názory a pěkný den Bob
z IP 62.40.95.*** | 23.5.2007 14:25
Bobe, album Fallen vyslo z rukou Nephilim, ne Fields of The Nephilim, to je něco jiného. Posledni album pod nálepkou Fieldsů vyšlo tuším v 91.

Jinak co se NW týče, nemyslím si, že kdo je poslouchá je pozér, sama jsem je dost dlouho dobu poslouchala, byla jsem na 2 koncertech a prostě je mám ráda. Tady je problém někde úplně jinde - nejen v tom, že NW neni gothic metal ale sympho/speed, ale že když někomu řeknu, že nezná gotickou hudbu a on na mě vylukuje s argumentem že ano, že poslouchá třeba NW (nebo withiny, evanescence atd..)

jinak, Evanescence hrají normální nu-metal s uječenou zpěvačkou, která má nejspíš chronickou rýmu...

BOB z IP 212.111.10.*** | 24.5.2007 16:55
Ahoj Onneo,tak já mám doma album Fallen=Fields of The NEPHILIM 2002 original cd.Mám kompletní sbírku.Sám poslouchám víc stylů,samozřejmě i metal.Jen to nezaměnuji.Měj se ok. Bob
Petr z IP 195.113.86.*** | 11.6.2007 13:14
Ahoj Bobe, problem s Fallen je ten, ze Mc Coy se na svych oficialnich strankach od alba distancoval. Udajne se jedna o rozpracovane nahravky vydane bez jeho souhlasu a ktere pod hlavickou FotN nikdy nemely vyjit. Takze jsou to v podstate Nefilim.
z IP 217.112.164.*** | 28.5.2007 15:40
Od roku 90 kdy vyšlo album Elizium,nasledovalo LIVE Earth Inferno 91 dvoj CD,Revelation Best of dvoj CD 93,NEFILIM Zoon 96,Singl Penetration 96.Zbylí členové Fields,byly načas v RUBICON,zde měli dvě alba.V roce 2002 vyšlo album Fallen už v původním složení FIELDS OF THE NEPHILIM.Následovalo Mourning Sun 2005.To už znáš.Mám tam recenzi na Dawnrazor 87 a brzy přibude i na The Nephilim 88 a mini Psychonaut 89.Vše nejleší Tvému blogu.Zdraví Bob
Terka z IP 85.160.26.*** | 28.5.2007 16:20
Tak jsem rada, ze Nightwish tak neodsuzujete :-) Ja jsem si driv myslela, ze to je gothic metal, ale ted jsem informovanejsi a vim, jak to s tim skutecne je...jinak, jestli je neco pro pozery, tak je to prave Evanescence, znala jsem jednu ,,drsnou metalistku´´ a ,,zivotem zklamanou goticku´´, co poslouchala prave Evanescence a tvrdila, jak je to temne...
z IP 89.102.185.*** | 11.10.2007 14:10
smile smile smile Tak to ta dívenka asi neslyšela temnou hudbu,ta vypadá trošku jinak a život jde dál a Evanesceance asi moc nepomůže,raděj krásný Mission
Terka z IP 85.160.26.*** | 28.5.2007 16:24
Jo a jeste k tomu pravopisu, mne sice strasne vadi, kdyz nekdo nepise spravne cesky, dela chyby v ickach a nedela carky, ale kdyz je nekdo dislektik, tak to pochopim, protoze tihle lidi za to nemuzou, i kdyby sebevic chteli, dokonale se to nenauci, par takovych lidi ve svem okoli mam a vim, jak to s nimi je smile
Rob z IP 195.39.65.*** | 30.5.2007 06:25
smile Kecy....
Triss z IP 194.228.61.*** | 30.5.2007 14:55
Proc?
z IP 217.112.164.*** | 15.6.2007 15:48
Tak či tak,Fallen 02 mám doma pod hlavičkou Fields of The Nephilim originální CD.Mě je to celkem jedno,miluji i Nefilim a vše co kdy Carl Mc Coy stvořil at už chtěně či nechtěně,mám totiž i moc rád jeho skvělý ,oduševnělý hlas.
neznaboh z IP 89.24.5.*** | 19.6.2007 22:03
může mi někdo vysvětlit,proč neustále řešíte nějaké škatulky?Jestli je kapela,kterou máte rádi,gothic rock nebo speed/sympho?Vždyť je to blbost,hudba nemá hranice a jde o emoce ,které z ní při poslechu cítím.Už mě to tady vážně nebaví...
Bob z IP 89.102.185.*** | 11.10.2007 13:45
Milý Ludo,ale tady se neřeší jenom škatulky,ale i spousta jiných věcí.Samozřejmě každý má právo poslouchat co mu sedí a je to věc názoru.Sám jak jistě víš poslouchám spoustu hudebních stylů.Některé věci i myslím částečně uvádím na pravou míru v článku Doom metal a tak nějak to skutečně bylo,aspon teda co jsem za ta léta zažil z vlastní skutečnosti.Přesto s Tebou souhlasím v tom,že hudaba nemá hranice a že jde o emoce a právě ty já nejvíc cítím u gothického rocku,než ho ovšem začli mýchat se vším možným počínaje num-metalem atd proto,přece vznikly tyhle stránky pro lidi co je to baví.Měj se pěkně smile smile smile
Onnea z IP 62.40.95.*** | 25.6.2007 14:39
jo, me uz taky nebavi vysvetlovat kazdemu idiotovi, ze Evanescence neni gotika a NW neni gothic metal... ten, kdo nerozpozna skatulky a rika, ze nejsou potrebne, se jen vymlouva, ve skutecnosti nezna hudbu natolik, aby ji dokazal zaradit... tot hola pravda
Dina z IP 89.103.156.*** | 28.6.2007 15:47
smutné na tom je,že ghotic je pojem pro butiky a zhýčkané holky,co potřebují tím dokazovat svoje sebeupřednostění...
Mrzí mě,že blogů tohodle typu je málo a nahrazují je stránky s růžovýma lebkama a metalistkou Avril.
anonym :Sice je možná faktem,že ten kdo to neumí rozlišovat o tom ví málo,ale díky škatulkování jsou růžové lebky považovány za pojem tvrdosti a Tokio hotel s Ewou Farnou za metalový vrchol...
BOB z IP 212.111.10.*** | 28.6.2007 16:27
Milá Dino,tak to co říkaš, je opravdu smutné.Jsem rád,že se Ti u mě líbí snažím se být originální.Goth BOB
Onnea z IP 90.176.109.*** | 28.6.2007 21:01
no tak Ewu Farnou bych sem netahala, tu si asi nikdo s metalem nesplete... tu holku znam osobne, takze vim kde je... pokud jde o TH, tak tech kluku je mi celkem lito... jsou to jeste deti a nebude dlouho trvat, kdy je z toho podia slavy nekdo sesadi a oni budou mit pocitl, ze jejich sen skoncil...
DekadenteMorfin | 8.9.2007 18:26
Myslím,že T Hotel jsem nepatří ani ironicky.Smích BOBAS
Dina z IP 89.103.156.*** | 8.9.2007 19:05
boblucan - to je otázka názoru.....
Onnea:bylo to myšleno spíš ironicky než faktem.-.. Nenarážím přímo na tu hudbu - ať si poslouchá každý co chce,to je jeho věc ..ale na fakt,že gothika a komerce jdou ruku v ruce....
Bob z IP 89.102.174.*** | 17.9.2007 13:56
Ruku v ruce Gothic rock s komercí určitě nejde! Pokud ovšem máme na mysli oba ten samý.Smích
Morti z IP 88.146.223.*** | 29.10.2007 16:27
Bobe, skvěle napsaný článek!!! komentáře jsem tedy radši nečetla. jen chci za sebe říci, že je to gothic rock, který miluji, ale o mé srdce se dělí i s metalem, starým bigbeatem, klasikou a operami... a vůbec mi nikdo nerozmluví, že bych neměla poslouchat skvělé sisters.., siouxsie.., damned,... když k tomu poslouchám therion, purply nebo prsten nibelungův cožby wagnera... a nikdo rozumný by mi to přece ani rozmlouvat a divit se neměl, nebo se mýlím? to je můj názor. jo, takový časopis jako spark, mě mnohdy zaráží. přesto je to jëden z mála časopisů, které mohu číst, tedy o kterých vím... mějte se. smile
Bob z IP 89.102.181.*** | 29.10.2007 18:12
Ahoj Morti,děkuji za pěkný komentář smile Víš ony se ty komentáře různí.Já sám poslouchám více stylů,mám rád třeba i Black Sabbath,Dio,Venom,rád si poslechnu veškerou tvorbu My Dyig Bride,Anathema,Paradise Lost,TiamatMoonspell,Danzig a do toho třeba Franka Sinatru nebo D Mode,takže proč bys nemohla poslouchat Wagnera.Co se týká Therion tak mám nejraděj album Theli 96,potom už se trošku opakovali,ale jinak jsou v pohodě.Každý člověk má právo poslouchat co sám uzná za vhodné a podělit své srdíčko tím co je v danou chvíli,krásné prostě pro něj.Přečti si článek Doom metal Trouble atd.Každý kdo si mé články pozorně přečte zjistí,že toho poslouchám víc,jen mám prostě ten klasický gothický rock z 80 let nejraděj a nezaměnujiho z metalem,nic víc,ale poslouchám i metal,industriál atd např někdy Pain,Samael,Atrocity-těm výjdou ted v lednu 2008 covery na 80 léta druhý díl,Werk 80 II.Tak se měj hezky a jsem rád,že se Ti tu líbí smile Bob
Morti z IP 88.146.223.*** | 29.10.2007 18:24
teda dnes tu trávím vyloženě dlouhou dobu. a je to příjemné si takhle počíst. děkuji Bobe potěšil si mě, takže jsi mi asi tak trochu odpověděl na koment ke článku identiti card. :) z části. všeobecně jsem četla, že theli je jejich nej album, je dobré, ale cd vovin, secret of the runes, deggial a další má také něco do sebe. na lemuria zase hrají z českou operou a symf.orch., ale třeba z goticky kabbaly mam ráda jen nějaké písně, adulruna redivivia apod, jinak celkový dojem z ,noveho, cd je že byli lepší.a hlavně taky co by byli therion bez opern zpěvaků a orchestru?...:) ale tak to si jen tak píši, páč je mam prostě ráda, nevím koho to zajímá, že... smile čus Morti
morti z IP 88.146.223.*** | 29.10.2007 18:26
My dying bride, jsou tqaké moöoc fajn!! smile
merhaut z IP 89.102.178.*** | 1.4.2008 18:58
Přívlastek gotický souvisí u hudby kategorie mph (mj. pop rock metal) výhradně s potemnělou atmosférou (prvotní odkazovanou inspirací byl anglický gotický román). Tedy ani ne s historickým obdobím, ale ani ne s konkrétním hudebním stylem. Na rozdíl od Boba, autora článku si proto nemyslím, že by jediní a praví gotici byli ti, co kdysi před 25-30 lety navazovali na punk.

Z mého pohledu starého rockera je jakýkoliv gotic tedy jen jedním ze stovek "stylových" popisných přívlastků, na které si může nabalit "kdo chce co chce" :-)

Podobné přivlastňování si toho, či onoho přívlastku je běžným jevem od takového, či makového metalu - až po progresivní i jiný rock. Je to pálivé koření všech hudebních debat, akorát to nesmí sklouznout do osobní roviny.

P.S. Jinak velmi fandím těmto i dalším podobným hudebním stránkám, je jasné, že Bob je fanda ponořený ve své muzice až po uši :-) Jakožto taky Zlíňák bych s ním rád pokecal, určitě by bylo o čem, chystám totiž do zlínského muzea letní výstavu o rockování za bolševika, a temní gotici to taky neměli lehké, takže by mohli přispět vzpomínkami, spoustu z nich jsem nakonec zásobovala nahranýma burzovníma kazetama, že :-)

Jaromír Merhaut

BOB z IP 89.102.181.*** | 10.4.2008 15:23
Vím velmi dobře o čem mluvíš a tenhle názor je dá se říct pravdivý,souhlasím.Navíc burzy mě rovněž zásobovali v letech 86-88 smile
Bob z IP 89.102.181.*** | 10.4.2008 15:19
Meerhaut:Zdravím Tě je to na širší diskuzi,jsem spíše objektivní,než ortodoxní.Takže kdykoliv se ozvi a díky za názor.Goth.Bob.Lucan@seznam.cz

Komentování tohoto článku je uzamčeno.