Gothic Rock stále žije VIII. 8 2018 Nekonečná spirála vzrušení a propojenosti

Napsal DekadenteMorfin.bloger.cz (») 30. 7. v kategorii Gothická Zpoveď, přečteno: 781×
Zaujalo mě : eetgo.cz = eet zdarma a online30728394-956443154533260-3962770134208086016-n.jpg

Gothic Rock stále žije VIII. 8  2018 Nekonečná spirála vzrušení a propojenosti

A2f2c33a3d-91674123-o2


Řekl jsem si, co takhle začít nový rok osmým pokračováním článku Gothic Rock stále žije. Navíc 8, osmý díl s příznačným letopočtem 2018, pro mě má docela magický význam ve smyslu nekonečnosti, mého dávného poselství. Osmé znamení zosobňující vnitřní pochodu dávných apoštolů. K tomuhle článku stále přistupuji s pokorou pokračující tradice. Je to takové moje dítě, a tenhle spis už ke mě patří, a já své emoce ke svému dítěti musím vyjadřovat...

5221062-jpegTelemmglpict000141367200-trans-nvbqzqnjv4bqarl1kc4g7dt9zszm6pe3pehafai-f6ud569stxyokh0


Vítám všechny drahé, co mají uměleckého ducha a vnitřní spirit. V poslední době jsem zase hodně poslouchal starší tvorbu Franka Sinatry, Elvise, ale i Doors nebo okultních Coven a znovu si uvědomuji, že historické kořeny gotiky v podstatě vznikli už v psychadelických žánrech 60. let a zrovna tak i v glam rocku 70. let. David Bowie Ziggy Stardust, Bryan Ferry: Roxy Music atd...Taky jsem hodně studoval všemožné spisy o Leedském kabaretiérovi Marcovi Almondovi, a i když ho znám od svého dětství, jeho zájmy a zkušenosti mě nadchli. Ten člověk i v současnosti umí opravdu navodit dobovou atmosféru a vytvářet mnoho tajemna, ve svém až "strašidelně-muzikálovém" pojetí.

Moc se mi i líbí, jakým způsobem neustále postupuje elektronický bůh Gary Numan-Gary Anthony James Webb pořád inovuje, přitom je famózně rozpoznatelný. Vždycky jsem se snažil, aby v článku Gothic Rock stále žije, byla fakta i trochu fiktivního světa. Je to takový slovní portrét, který stále dotvářím. Zajímavostí je, že občas je nutné číst, tak trochu mezi řádky a tu tam rozluštit nějakou tu šifru. Brány gotickému rocku jsou stále otevřeny dokořán, dokonce bych řekl, že dnes ještě víc než před časem. Samozřejmě, že rozptylenost nových proudů přes elektronickou sféru se rozvíjí dál, ale zároveň se navrací i přístup současných mladých muzikantů, ke klasickému modelu, a i to je moc dobře. Je v tom cítit jak ona post punková podstata první půlky 80. let, tak i současná tvárnost. Ono hrát tak nějak "po staru" z vlastní iniciativou a kvalitní technologií, má nepochybně  taky své kouzlo.

My starší fanoušci původní školy, to uvítáme a ti mladší snad ocení a to nejen ve smyslu, že mnoho legendárních hudebníků a zpěváků z gotické scény není už řadu let mezi námi, přesto jejich odkazy stále žijí. Ian Curtis (Joy Division), Rozz Williams (Christian Death), Paul Rawen (Killing Joke), a mnoho dalších. Každý znich zde zanechal svůj nezaměnitelný rukopis. Z takovým atributem vždycky moc rád přistupuji i k vlastnímu psaní, aby to mělo trochu učebnicový, ale i poeticko-smyslný charakter, který vás v táhne do děje hudby, což se odráží především v mých recenzích. Psaní by mimo odpočinek mohlo dát čtenáři i energii si něco poslechnou, a do něčeho se zapojit. Záměrně, například v recenzích na Christian Death, rozmělňuji realitu, abych napojil čtenáře na mystickou seanci.

13669618-113158919120069-792865241995606363-n_2Img-20171226-224418_2

Kapely k recenzi si hrozně rád vybírám sám, protože tak mě to mnohem víc těší, jelikož už se mi dopředu v hlavě rojí mnoho myšlenek, které tam budu aplikovat. Samozřejmě, že pokud má někdo zájem vyjádřím se k čemukoliv, ale i přesto, že je to trochu pokrytecké a vím, že to k tomu patří, hrozně nerad vyloženě kritizuji. Spíš mám rád onu duševní propojenost. Na psaní musí mít člověk čas i náladu, zvlášt pokud jde o emocionální hudbu. My gotici jsme jak to říct, docela citliví lidé. Monoho věcí můžeme nepřímo vztahovat na sebe. Taky proto občas před realitou utíkáme, do mystického světa dojemné hudby a nevšední kultury.

Může nás fascinovat jistá osudovost protkaná melancholií temné hudby, ale také hororová krása. To vše může být určitý útěk, před každodenní realitou. Ve své podstatě jsme lidé, jako všichni ostatní, jen k životu potřebujeme jistou dávku tajemna a vzrušení. Někdo má rád něžnější romantiku přes temnou elektroniku, jiný chladný industriál, aby si vyčistil hlavu a další uvítá například právě tu původnost gothic rocku. Řekl bych, že se všichni tak vzájemě nejen respektujeme, ale i doplňujeme. Každý má právo sáhnout po tom či onom, co vyhovuje právě jemu. Vtom je i krása a podstata tehdejší punkové revolty, která v každém pravém gotikovi trochu setrvává. Což znamená, že se to může projevit jak v hudbě, tak i v psaní. Někdo si řekne, že co je libozvučné, nemůže být temné, nebo chcete li "strašidelné", ale v gotice platí, že opak je pravdou, může. Navíc je mnoho kapel, co se umí přes tajemnost i vkusně sebeironizovat.

Mě se například hodně líbí hororově, přitom komediálně laděné vystoupení tuzemských Výsměch?, nebo pantomimická vizualizace Bratislavských bratrů, Last Days Of Jesus. Pokud jádro zůstává původní, věci se mohou rozvíjet v goth ´n roll, deathrockovou produkci atd. V gotice mě jde především o hudbu, ale i o ideologii a vnitřní uvědomění. Vždycky jsem chtěl nabízet svůj pohled, že gotika nemusí nabízet jenom vzrušení díky jisté formě beznaděje, ale i příliv pozitivních emocí, které i pře svoji ponurost zalijí naši duši štěstím. Gothic Rock stále žije je článek, který má těšit i hojit a sloužit i jako základního rádce českého sběratele a tohoto žánru. Kdo chce ten ho rád čte, a kdo ne je to jeho právo volby. Každý může mít trochu jiný magický proud. Já to prezentuji svoji zkušeností, a kdo chce může v rozbouřeném systému občas naskočit na loď, která pluje k světelnému majáku DekadenteMorfinu, kde je symbol netopýra, který je dnes hlavou dolů z ležaté osmičky.

V tomhle díle bych rád upozornil i na to, že i já si musím díky novým souborům stále doplňovat znalosti, abych se mohl nejen v psaní, ale i v komunikaci o tomhle žánru stále angažovat. A to, i když je to jen moje iniciativa. Kdysi dávno jsem psával že ve vlnách gothic rocku v podstatě existují tři vlny 1978 - 1985, 1985 - 1995 a ta třetí, která od poloviny 90. let existuje do dneška. Nicméně na mnoha serverech včetně wikipedie jsou uvedeny skupiny i v nesprávném zařazení, ať už v albovém, ideologickém odvětví, dokonce i co se týká letopočtu, protože mnoho kapel na nejmenovaných serverech a paradoxně i v tištěných zinech, při začátku třetí vlny, už dokonce ukončili svojí činost, natož aby teprve začínali, ale to jen tak na okraj článku. Nakonec pergamen Gothic Rock stále žije, má sloužit i jako občasný protesující spis. Když mě pohladí múza a píši, musí to být nepřerušovaný proces na jeden zátah, který musí přes zdánlivou jednoduchost působit silně jako gotika samotná. Všichni máte své schopnosti, proto i tohle čtete. Dodnes hrozně miluji tu ponurou monotónost, jak nádherně ubíjí, a vy v té spletitosti basy, kytary bicích a syntetyzátoru hledáte skulinku světla, do které byste nakoukli a zavolali o pomoc. Pokud budete i nadále navštěvovat blog DekadenteMorfin, a číst pokračování tohoto článku, pomoci se nikdy nedovoláte.

Nositel prastarého vědění: Bob Lučan

Tamtorevue5_2

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Gotham z IP 89.177.229.*** | 1.2.2018 12:20
Tvoje kolekce tohoto článku jsou nesmrtelné. Parádní počteníčko...smile


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel jedna a pět