INTERVIEW S LEGENDOU: SPECIMEN

Napsal DekadenteMorfin (») 10. 10. 2007 v kategorii Rozhovory, přečteno: 1626×
02_2.jpg

Specimen, The Batcave, osmdesátá léta a tak dál. ...
Rozhovor s Jonem Kleinem od Stephana, srpen 97 pro magazín Orkus
Převzato od: Shadow, Cherry


/obrazky/boblucan.bloger.cz/specimen.jpg


Pověz nám něco o raných dnech kapely Specimen a The batcave…
„Specimen se zformovali v Bristolu v roce 1980 ve složení Ollie Wisdom, Kev Mills a já (Jon Klein). Ollie se právě vrátil ze šest měsíců trvající cesty po Africe a já byl právě propuštěn z nemocnice, měl sem totiž poraněná záda, takže Specimen byla svým způsobem naše rehabilitace – návrat k civilizaci!“
„Naše první show se konala v Bristolu na pouliční party oslavující svatbu princezny Diany a Charlese. Zakrátko jsme se přestěhovali do Londýna, protože byl velmi tichý. Hned po jediné show v Dingwalls jsme se rozhodli dát si své věci do pořádku a opustit scénu londýnského Rock klubu. Naše první záležitost v klubu Embassy přinesla vydavatelskou dohodu s Rusty Eganem, který právě zakoupil Tridentská studia, legendární svými historickými nahrávkami jako Bowieho Ziggi Stardust a Transformer od Lou Reeda, nahrávky které na nás měly hluboký dopad.“
Jak se to stalo, založení kapely a klubu…
„Potkali jsme hodně kapel, které na tom byly podobně jako my… neměly kde hrát! Ollie našel klub, který se jmenoval „The Gargoyle“ a byl otevřen roku 1927. Během dne fungoval jako strip bar, ale středeční noci zde patřily The batcave. Sestavili jsme tým lidí, kteří měli jednat o mnoha aspektech klubu včetně hledání kabaretu, kapel, dekorací a tisku. Zpočátku anglický hudební tisk reagoval na naše záměry pozitivně a následkem toho se lidé dozvěděli, že otvíráme klub a spousta lidí se tam objevila! Měli jsme 200 metrů dlouhou frontu při naší otevírací noci a tahle fronta se stala základní částí naší scény. Procházejíc skrz čtyři podlaží a úzký výtah, prošli jsme skrz bránu v podobě rakve do parádně vyzdobeného labyrintu zahrnujícího kino/kabaretní divadlo, hybridní diskotéku, živou hudbu a atmosféru nepokoje, vzpoury uprostřed týdne! Úspěch klubu přitáhl nahrávací společnosti a vypadalo to, že jsme konečně prolomili kruh…“

06

Cítil ses jako část rané gotické scény, možná dokonce spolutvůrce?
„Pro mě v té době Bauhaus byli gotickou kapelou – Poznal jsem je celkem časně a velmi si je oblíbil, ačkoli bych řekl, že Specimen byli pořád víc pod vlivem punku, což byla stále nejčerstvější revoluce. Klub byl vždy naplněn mnoha barevnými individui – v různých nocích jste mohli narazit na následující: Boy George, The Virgin Prunes, Gary Glitter, Ultravox, Jimmy Pursey, The Banshees, Marc Almond, Vince Clarke (později v Yazoo), Nick Cave, Wayne County, Sigue Sigue Sputnik a bla bla bla… !

Byla to právě taková jedna noc, kdy jsme spatřili Jonnyho Meltona, který se později stal Jonny Slutem – ďábelskou tváří Specimenů.“

/obrazky/boblucan.bloger.cz/BATCAVE2.jpg


Jaký máš na to všechno názor nyní, když se ohlédneš zpět na osmdesátá léta?

„Když se ohlédnu zpět na raná osmdesátá léta, myslím, že jediné „místo“, kde se v Londýně dalo být, byl The batcave, kde věci vypadaly, že se budou dít rychleji a byl vždy plný příležitostí ke kreativitě. První New Yorské batcave show byly jako Disneyland v pekle – skutečně duševní místo k pobytu. Naše US motto bylo:“Měj skutečně hnusný den“, doprovázené naší hymnou zpívanou v cestovním autobusu – „The Asshole Family“

Poté co se Specimen rozpadli jsi zkusil mnoho různých kapel. Které, proč a na jak dlouho?

„Hrál jsem se Siouxsie dlouhou dobu sedmi let a po tři poslední alba. Potom jsem dělal pro Sinead O’Connor, ale vždy jsem se zapojoval do tvůrčích projektů kdykoli to bylo možné. Proč? Proč ne! Vždy jsem byl vášnivým kytaristou.“

Které legendární kapely hrály v The batcave a proč zde nikdy nehráli The sisters of mercy?

„Legendární kapely? Hmmmm! Test Department měli svůj první živák v klubu – a skvělý! Také Jimmy Pursey platil Alien Sex Fiend, aby se vrátili na podium a rozmlátili televizi po svém debutovém vystoupení, a my jsme uvedli Mrs Fiend s vlastní Sex Fiendovou konvicí na čaj! Co dál?

/obrazky/boblucan.bloger.cz/SPECIMENINT.jpg


Jo, ano – Marca Almonda zachvátil vztek na jeho manažera, když byl živě na scéně o jedné noci, zatímco Frankie Goes To Hollywood odmítli vystupovat,protože byli příliš roztrhaní a pak pokračovali ke svému hitu číslo jedna pár měsíců později. Nebyl tu žádný důvod pro Sisters… Domnívám se, že naše cesty se nestřetly…“

Kdybys mohl vrátit čas, co bys změnil…

„Neměnil bych nic i kdybych měl šanci. Žili jsme na maximum, dokud to šlo. S Krisem Needsem (editor hudebního magazínu, nyní DJ) byl každý den dobrodružstvím.“
Nějaké plány se Specimen do budoucnosti? Nové album, koncertování…

„Vrátit se zpátky? Pochybuji! Humor a špatné chování Specimenů, to by asi bylo trochu moc na naše dvacátá léta. Skutečně to byla část chemické rovnice naší skupiny. Také vím, že Ollie se usadil v mezinárodní Techno-Trance scéně, Kev tráví svoje prázdniny v Kambodži, když nepracuje v TV a na filmových soundtracich, Johnatan Tevisick obráží kluby, Jonny se přesunul ke zpěvu a předvádění a DJingu, a Tim, další bubeník, studuje 3D animace v San Franciscu. Skutečně to všechno skončilo!“

Jaké jsou tvoje hudební kořeny…

"Jimmy Hendrix, David Bowie, The Velvet Underground, Kraftwerk, The Sex Pistols, Pop Group, Joy Division, Bauhaus, ELVIS, Roxy Music, Liza Minelli a Marlene Dietrich.“

Takzvaná indie/goth scéna má mnoho variant, jako třeba techno, electro a metal. Co si o tom myslíš?

„V dnešní hudbě je hodně převážně smíšených pokračovatelských aktivit. Jestli je tahle hudba dobrá a má nějaký důvod být nebo je dělaná od srdce – to je v pořádku. Začal jsem jako hlasitý kytarista a jednoho dne jsem objevil čudlík volume, tak jsem měl možnost volby – být hlasitý nebo tichý hráč, pak jsem si pořídil syntetizér a měl mnohem víc čudlíků na hraní! Tahle média mají potenciál tvořit kvalitní muziku.“

Trhy v UK vypadají, jako by chtěly ignorovat gotickou hudbu. Máš nějakou představu proč? Můžeme prostě jen vinit hudební tisk za jeho ignoranci nebo by to bylo moc jednoduché…

„Nahrávací trh v UK byl vždy nejbizardnější a nejnepředvídatelnější z celé planety. To skutečně není nic nového. Ohledně hudebního tisku, hmm… Pravděpodobně to potřebuje víc indie/goth kapel k nakoupení více piva pro žurnalisty!!“

Které nové kapely na tebe mají nějaký vliv?

„Viděl jsem nedávno kapelu z Izraele nazvanou The Bigots a oni skutečně vystupovali dobře. Taky jsem slyšel o kapele nazvané Strapping young lad“, kterou jsem chtěl „ochutnat“. Zjistil jsem ale, že jsem dnešními kapelami ovlivněn jen málo.“

Závěrem…

„Závěrem? Právě jsem si vzpomněl na Los Angeleskou show Specimenů v roce 1983, kde jsme byli Stevem přesvědčeni k pozvání Einstürtzende Neubauten jako předkapely. Používali na podiu sbíječky, přesně nad našimi šatnami, což dokonale rozdrobilo strop do 40ti šálků tequily a pomeranče na stole. Pak zvládli zapálit podium, což se trochu vymklo – žádný z ručních hasicích přístrojů v tom divadle nefungoval, tak jsme močili na oheň a používali pivo. A součtem to byla velmi památná noc! Horká! … Mohl bych rozvíjet hodně dlouhou nit našich nehod, ale jsem si jistý, že některé z nich by ještě teď mohly mít nebezpečné odezvy!“


zdroj: www.jungle-records.demon.co.uk/bands/specimen.htm

překlad: Shadow, Cherry


Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Budíček z IP 195.39.65.*** | 11.10.2007 13:06
Tak tohle jsem už kdysi slyšela a velice se mi ta hudba líbila, bohužel nemám doma žádné CD, ale jistě některý z mých přátel doma ve sbírce bude mít, tak si to opět poslechnu. Je dobře, že píšeš i o starších věcech.... a i o tom, co zrovna kdo vydal, atd.Skvělý článek...fakt super. Díky. Zdeňka
BOB z IP 89.102.185.*** | 11.10.2007 01:03
Skutečně senzační rozhovor,a jsem rád,že zdobí naše stránky, i po deseti letech od 97 roku má stále co nabídnout.Díky Shadow za překlad.Rozhovor je rovněž na stránkách Dark Entries.

Komentování tohoto článku je uzamčeno.