KŘESLO PRO HOSTA: DNES V NĚM USEDL BOB Rozhovor z roku 2009

Napsal DekadenteMorfin (») 7. 12. 2013 v kategorii Rozhovory, přečteno: 3018×
zima-09-283_2.jpg

BRATRSTVO LUNY ZPOVÍDÁ BOBA

 

Křeslo pro hosta aneb rozhovor s Bobem: „Hudbu poslouchám nonstop. ...“


Duše bloudící po zákoutích českého internetu, dychtící po setkání s minoritním hudebním žánrem „gothic“ a jeho pocitovými ekvivalenty, musí zákonitě při svých virtuálních toulkách navštívit i blog znalce hudební temnoty Boba Goth Lučana. Kde se vezme v člověku touha a síla zrealizovat takto náročný projekt?

/obrazky/boblucan.bloger.cz/fotel.jpg

Aby tvůj blog žil, musí být pravidelně aktualizován. Kolik času věnuješ této činnosti?
To je různé, ale snažím se na blogu pracovat zpravidla několik hodin denně.

Spolupracuješ s někým na tvorbě blogu? Jaké další weby považuješ za spřátelené?
Na tvorbě blogu spolupracuji především s Lucií, která dělá korekturu a výtvarno a občas i něco sama napíše. Za spřátelené a kvalitní weby považuji Sanctuary. Ti lidé vědí, co dělají.

Bobe, má cenu řešit stále dokola, co je gothic“ a co „gothic“ není? Vysvětli proč?
(Smích.) Dobrá otázka. Kdyby ses mě zeptal před pár lety, asi bych odpověděl jinak. Ale dnes to asi už smysl nemá. Podívej se, kolik je nejrůznějších podstylů a hybridů. V roce 1991 bych nevěřil, že nálepka „gothic“ bude jednou tak profláklá - rozuměj zprofanovaná - a internet na tom má lví podíl. Spousta mých vrstevníků by to jistě potvrdila. Proto také dávám na svůj blog i jiné hudební styly.

Undergroundová scéna je plná nejen souznění, ale i hašteření, pomlouvání, netolerance. Jak se na tuto problematiku díváš ty? Panuje na výsostném území tvých diskusních fór mír, či nikoliv?
Všeobecně je to asi problém. Vyjádřil bych to jako klid zbraní. Z 99% tu panuje mír a diskuse probíhají kultivovaně, ale i u nás se občas to procento nactiutrhačných rýpalů najde.

Před lety sis prý dopisoval a měnil nahrávky s Petrem Štěpánem, leaderem kapely XIII.století. Optikou mediálního světa je Petr dost misantropický, jaká je tvá zkušenost?

S Petrem jsem si psal spíš jako fanoušek a v té době na mě hodně zapůsobil. Ale to asi nebudu jediný, že? Démonická aura kolem Petra je díky textům jeho kapely celkem pochopitelná a v dopisech působil jako pohodový člověk.

Ví se o tobě, že máš snad největší sbírku originálních gothic nahrávek z celého světa. Představ čtenářům stránek tvoji sbírku. Jakého exempláře si ceníš nejvíce, který považuješ naopak za zcela raritní?
Díky za otázku. Moje sbírka, v níž gothický rock má prioritu, což jsem už několikrát potvrdil, zahrnuje různé styly. Jinak jsem příznivcem i metalové a popové hudby. Přesný počet svých nosičů neznám, ale bude to něco kolem 8 000 titulů.
A kterých exemplářů si cením nejvíce? To by byl dlouhý seznam. Určitě sem patří ucelená sbírka originálních CD Davida Bowieho, Sisters of Mercy, Fields of The Nephilim, The Mission, Siouxsie and The Banshees, Bauhaus, The Cure, Clan of Xymox. Za raritní považuji téměř kompletní kolekci originálních CD Christian Death s Valorem i Rozzem. Dále House of Usher, ti mi dali nejvíc práce je sehnat. Hrdý jsem i na CD Jerusalem Syndrome, Rosetta Stone, Ikon, Mephisto Waltz, Sex Gang Children a z novějších například All Gone Dead atd..

Kolik hodin týdně věnuješ poslechu hudby? Posloucháš i jiné hudební styly?
Hudbu poslouchám prakticky nonstop. Vstávám s ní i usínám a to až do té míry, že mám migrény, a sluch už také není, co býval. Cos to vlastně teď říkal? ... Humor!
Jsou zkrátka styly, které prostě potichu poslouchat nelze. Například industrial. Ten potřebuji, aby zněl hodně noise. Také si rád pustím metal všech odnoží, zvláště doom, black, death. Ovšem paradoxně z této temnoty jsem schopen vzápětí zabloudit do vln art rocku, peřejí synthpopu nebo vlnek etna. Právě v dnešní době, kdy je gothická „subkultura“ (tohle slovo strašně nerad používám) tak do omrzení omílaná, je to můj způsob úniku do antimódních dimenzí.

Rozhovor je vedený speciálně pro stránky gothic rockové formace BRATRSTVO LUNY. V lednu jsi napsal velmi pochvalnou recenzi na debut „Gotická duše“. Překvapilo tě, že pozitivně nahrávku přijmou třeba i metalová periodika, jako jsou SPARK či PAŘÁT?

Co na to říct? Je jen dobře, že vás tuzemské podhoubí absorbovalo. Teď už záleží jen na vás, jestli si svou pozici v retro gothic rocku udržíte i v následujících letech.

V Zemi moravské ses stal velmi aktivním šiřitelem nahrávky „Gotická duše“. BRATRSTVO na Moravě nemohlo ve větší oporu svého demosnímku doufat . . .
Snažil jsem se v rámci svých možností podporovat tuzemskou scénu. Šířením vaší nahrávky jsem snad přispěl ke skromné propagaci. Přesto je všeobecně známo, že na Moravě se rockové hudbě daří tak nějak víc, takže by to mohlo mít určitý efekt. Díky vínu jsme zpěvnější. (Smích.)

První impuls při poslechu BRATRSTVA LUNY.
Pro mě je to, jak to říct, retronostalgie lehce evokující první dvě fošny XIII. Století – Amulet(1992) a Gotika (1994).

Jaká píseň z alba „Gotická duše“ tě nejvíce oslovila a proč?
Nejvíc se mi líbil tříminutový otvírák Bratrstvo Luny, protože mi, jak už jsem řekl, evokuje první nahrávky XIII. století.

Vyjmenuj pozitiva malé české gothic scény? Jsou vůbec nějaká?
Co se mě týče, pozitivum vidím především v tom, že u nás gothic rocková scéna vůbec vznikla, a vážím si všech kapel, které se zasloužily o to, že existuje doposud. Nechci zde jmenovat konkrétní party, abych na někoho nezapomněl.

Čím Bob Goth Lučan v souvislosti s hudbou v současnosti nejvíce žije?
Pravdivě odpovím. Teď poslouchám stylový mix. Z každého hudebního zákoutí něco. Mám teď retroobdobí. Vracím se ke starším psychedelickým nahrávkám z repertoáru Voivod, Christian Death, Alien Sex Fiend. Hodně jsem sjížděl desku Davida Bowieho-Outside (1995) a z novějších kapel All Gone Dead. Celkem mě fascinuje šarmantní zrůdnost francouzsky táhlých tónů akordeonu v podání formace Deadchovsky.

Pozvi čtenáře, kteří tvůj blog ještě neznají, do jeho temného lůna. Co zde naleznou?
Původní tvorbu – povídky, recenze, články, úvahy. Vzhledem k mým všeobecným zkušenostem se snažím poskytnout prostor různorodým hudebním žánrům, kde má ovšem gothic rock výsadní postavení. Ale protože se zajímám i o filmovou tvorbu, naleznete zde i hodně filmových recenzí, a to z jiných zdrojů.

Zmiňuješ se, že píšeš povídky, články, úvahy a recenze? Věnuješ se ještě i jiným literárním útvarům?

Ano, věnoval jsem se psaní textů pro rockové a metalové skupiny.

Nejlepší webové stránky o subkultuře gothic dle tvého názoru? (Nemusí být české.)
Slovo subkultura mi moc neříká. Já poslouchám jen gothic rock.

Vyjmenuj tvůj životní top ten světových gothic nahrávek. ... .
Bauhaus: The Sky´s gone out, 1982
Christian Death: Ashes, 1985
The Damned: Phantasmagoria, 1985
Sisters of Mercy: First and last and always, 1985
Fields of The Nephilim: The Nephilim, 1988
Christian Death: Sexy death God, 1994
The House of Usher: Cosmogenesis, 1999
The Mission: Grains of sand, 1990
The Cult: Love, 1985
Clan of Xymox: Hidden faces, 1997
A i když jde o proměnné, Christian Death, Bauhaus a Fields of The Nephilim zůstávají stálicemi. Starého psa novým kouskům nenaučíš.

... . a český historický top ten vypadá dle Boba Lučana jak?
A není na historický top ten v Česku ještě brzy?

A ještě jedna záludnost na závěr. Máš rád zvířata?
Myslíš jídlo? Ne, teď vážně. Miluji kočičky i kočky.


Tvoje životní krédo?

Chci zpět domů. Do konce 80. let, do doby, kdy gothic rock byl ještě v mých očích tak neposkvrněný a čistý . Vraťte mne domů k panenskému proudu hebrejských bohů, kdy jsem objevoval svět za tónů Cocteau Twins, Fields of The Nephilim, Bauhaus, Bolshoi, Christian Death a dalších a dojídal poslední šťovík a zmokal na burzách, abych si odstál řadu na MC kazetu FIRST AND LAST AND ALWAYS (1985) a bylo to, přátelé, poprvé, naposled a navždy!
Není to příliš patetické?

Děkuji za rozhovor. BRATRSTVO LUNY

/obrazky/boblucan.bloger.cz/0035-01-03.jpg

 

INDUSTRIÁLNÍ RODNÝ ZLÍN, Bobův Leeds. ...

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Nephilim z IP 62.77.71.*** | 18.8.2008 15:16
Bravo, Bobe smile
Nechci působit jako "ten ze starší generace, který se na mladé dívá s despektem". Ale dál a dál vrtím nesouhlasně hlavou nad tím, když se někde vedou už po tisící žabomyší války o tom co je a co není gothic, nebo se vymýšlejí další a další modifikace vlastního názvu žánru. Pro mě (a zřejmě i pro Tebe, Bobe) to vždy bude gothic rock - nevzpomínám si, že by tomu někdo říkal dřív jakkoliv jinak. A jediným, co mě vždycky zajímalo, je muzika.
Tomáš Chmel z IP 193.179.195.*** | 18.8.2008 15:26
Gratuluji Bobe k článku, který na mě působí pozitivně smile I přesto, že každý má různé názory, tak mě se moc článek líbí smile Přeji Ti dál takových nádherných článků.
Lúmenn z IP 62.209.237.*** | 20.8.2008 22:04
Hudba je ještě víc návyková než i ta nejsilnější droga, ale neškodí zdraví a její účinky jsou různorodé: povzbudí i uklidní, rozveselí i rozpláče. Záleží na to, co od ní zrovna chceš.
A k hádkám co je a co není gothic - ten, kdo v 70/80 letech nepařil v Batcave to neví a vědět nemůže. To byl opravdu gothic. Toho, co prosáklo do naší malé zemičky je pomálu a co se z gothického hnutí u nás stalo zejm. díky internetu je smutné. Ale díky popularitě a jisté dávky komerce se alespoň gothic dostal mezi lidi, kteří by se o jeho existenci v UG ani nedověděli a u velké části mladých lidí to prospěje. Puberťáci se občas pořežou nebo budou chodit dva roky jen v černé a moudře poučovat okolí o upírech...pak je to přejde a najde se nová generace a nová vlna. Ti, kterým ale gothic přirostl k srdci zůstanou a jejich láska k muzice, filozofii, literatuře a k Paní Noci přetrvá.
Je blbost najít si, co dělá gothik a pak se tak chovat, abych byl/a IN. Prostě dělám co mě baví a neřeším co goth je a co už ne. Je to jen otázka pojmenování...a pocity se pojmenovávají obtížně:)
Nephilim z IP 85.71.202.*** | 22.8.2008 18:14
Milý/á Lúmenn,
když jsem nad něčím nesouhlasně a nechápavě vrtěl hlavou, byl to právě ten typ příspěvku, který píšeš Ty. Pominu faktografické a jiné nepřesnosti a ještě jednou říkám : Přestaňte řešit "subkulturu" věčným omíláním hloupostí a nedumejte nad tím, jak při tom vypadáte vy, nebo ostatní. Poslechni si radši něco z gothic rockové muziky a o tom napiš příspěvek - to považuju za smysluplnější. Co Ty na to ? smile
Jiřina z IP 85.160.94.*** | 21.8.2008 14:42
A to se v rozhovoru Bob ze skromnosti nezmínil o tom, že je uznávaným textařem v oblasti undergroundu a jeho texty získaly prvenství za loňský rok. Moc mu přeji hodně dalších úspěchů i v této oblasti, už kvůli jeho velmi neotřelým nápadům. Snad jsu toho důkazem i Bobovy vysoce originální recenze k zejména k albům Christian Death, ale i "Zpovědi". A kdo Boba zná, musí také ocenit jeho encyklopedické znalosti z oblasti rocku, metalu i filmu, které na vás chrlí doslova jako z rukávu. ON opravdu nemá zapotřebí odněkud opisovat. Dovedu si představit Boba v nějakém živě vysílaném, třeba rozhlasovém, pořadu, jak pohotově odpovídá na vaše dotazy a hravě odráží pokusy, nachytat ho "na švestkách". Přeji Ti, Bobe, hodně tvůrčí energie a publicity. Doufám, že čtenáře brzy potěšíš také ukázkami návrhů obalů CD. Ale to už jsem asi prozradila víc, než je zdrávo. Ave Bob. J
Morti z IP 88.146.223.*** | 21.8.2008 17:44
Tedy, moc pěkný rozhovor Bobí! Moc mě těší, že jsi tak úspěšný. Jen tak dál. smile Krásná scenérie Zlína. Zdravím Tě Bobe, pěkný den všem. Lucie
Martin z IP 62.77.72.*** | 22.8.2008 22:13
Ahoj Bobe, pěkný rozhovor a dotazník v jednom.
Možná bych přidal pár otázek:

1. Mohl bys, prosím, uvést nějaký ten seznam českých kapel hrajících gothic rock, potažmo deathrock (nejlépe s českými texty)? Ptám se, protože v této sféře (skoro) žádné skupiny neznám.

2. Mohl by jsi sem uvést odkaz na některé tvé hudební texty (případně konečný produkt)? Velmi rád bych si některé přečetl (poslechl).

Předem děkuji za to, že se pokusíš odpovědět na mé otázky.

Bob z IP 89.102.178.*** | 23.8.2008 00:45
Martn:Jinak už léta znám například české Hrabě X Ti jsou trošku do houpavých vlnek pozdních The Cure smile Sunshine taky vyrostli na post punku a dnes brázdí velké festivaly a vystupují na pódiích kde R.E.M atd.Když už jsem u Hrabě X což je stará kapela,tak jsem si všiml,že Ikon v praze nebudou a já tam chtěl kvůli těmhle australanům .Ti mě hodně evokují styl gothic rocku typu Rosetta Stone,Jerusalem Syndrome,Two Witches atd,to mám rád,ale House Of Usher v Brně co dodat,krása.No Přátelé není lepší probírat krásně hudbu,než to módní pozlátko a ty kraviny kolem."Subkultůra" to je umělý mýtus nové generace.Kouzlo muziky a pravé hudební emoce to podporuji a to je mi vzácné,ale to o tom Ti lidi musí něco vědět,že?Což drtivá většina neví a od takových já se distancují.Snažil jsem se mockrát,roky něco vysvětlovat vzhledem k dlouhodobějším zkušenostem,ale jako když házíš hrách na zeď smile Nephilime Ty mě přece chápeš,že ano? smile
Bob z IP 89.102.178.*** | 22.8.2008 23:49
Všem mnohokrát děkuji,za pěkné komentáře smile
Martin:abych pravdu řekl mimo XIII.století a pár dalších, tady čistý gothic rock mnoho kapel nehraje, bud tam mají škatulky gothic pop jako Jerusalem,nebo dark rock a lá Alvaréz Peréz Brno,jmenujme alespoň Geredy Invalidy,Calathea,mě se líbí i například Liveevil,ale to je spíš electro metal,nebo jsou dobrý Výsměch,Bačkůrky z mechu ti jsou z naší strany.Je toho celkem sice dost,ale jako čistý gothic rock bych právě považoval nástup Bratrstva Luny.Každý má idividuální vkus.Má rád slovenské Last Days Of Jesus,Lahká Múza taky Hysterickou Helenu.Causa texty:Na netu mé texty nejsou , je to už majetek kapel kterým jsem je psal z větší části šlo o demo.kapely méně zvučných jmen.Jedině po mailu ukázky mé práce smile Stydím se,ale některé bandy už si ani nepamatuji,to je opravdu na delší diskuzi v mailu.Kámoš zase dělal skvělé loga.Jinak já ted vytvářím opravdu velmi zajímavé kompilace a chtěl jsem aby byli součástí mojí Anketky a někdo nějakou vyhrál,jde o CD vyrobené mnou hudební stylový mix i obal smile i MP 3 jen tak pro pobavení z různých orig CD atd taky hudba ke které se každý nedostane ani na netu smile Seznam českých kapel bych Martine nechal ještě otevřený,proto jsem taky psal,že pro mě je ještě brzo.Za kult asi považuji stále XIII.století Ti vyrostli na punku s HNF dělají to dvacet let a stále jsou tady,tak jako Čeští průkopníci novoromantismu osmé dekády Precedens ti jsou zde taky pořád.Nových kapel je plno vážně je mám tady všechny jmenovat,já jsem ze staré školy a už trošku senilním.Tak pěkný den všem.Bob smile
Bob z IP 89.102.178.*** | 22.8.2008 23:54
Nephilim:Příteli Ty mi čteš myšlenky? smile
Bob lučan z IP 89.102.178.*** | 23.8.2008 08:46
U mě není,nebyla a nikdy nebude hudba na nějakých módních vlnách gothic rock beru jako styl muziky kterou mám rád ještě z doby kdy se to nijak nespojovalo s takovými diskuzemi.A tak je to u mě stále prostě radost z hudby smile Každý má individuální prožítky to je fakt,ale brát to jako image to je hodně scestné smile Slova jako IN nebo Out už bych s tím ani ironicky nespojoval nejsem kurva na trhu hader smile Nedávno jsem i četl,že se většina starších souborů od takovýchto fanoušků právem distancuje a já se nedivím.Starší chlapy už chcou mít klid pocit s příjemného hraní psalo se tam o Fanclubu Red Lorry Yellow Lorry a to bylo o něčem jiném než c o slýcháme dnes.Přístup lidí měl hlavu a patu,žádná křeč,že někdo něco je nebo naopak není.Dnes je pro fans stále důležitějsí ta idea kolem než poctiva hudba.Pište o hudbě,o kapelách která posloucháte at už je to gothic rock,metal nebo třeba synth pop prožíjte si tu nádheru z toho co se vám líbí a pak to dejte třeba na papír jako já když píši o Christian Death nebo Nephilim.A prosím už vy ostatní nezakládejte žádné blogy,weby.Hážu vám info perly smile Slyšíte mě.Došli mi další maily,ohledně českých skupin motivace upadá a divíte se ? Já né,spousta tupých a nevědomých lidí nakydala na gothiku takový hnůj,že ted to slovo jenom někdo slyší a obrací se mu žaludek.S takovým přístupem nemůžou ani u nás vznikat další zajímavé kapely smile Proč se asi A.Eldritch snaží vyhýbat gothickým festivalům možná ho ani v téhls době nebaví natačet desky kdo ví.Chce se mi brečet co se stalo s mého oblíbeného stylu smile Jinak vše příznivcům mého písma,děkuji za pochopení
Nephilim z IP 85.71.202.*** | 23.8.2008 14:13
...a vidím, že i Ty čteš moje myšlenky smile
DekadenteMorfin | 24.8.2008 18:37
Internetový a jiný humbuk kolem tzv. gothic oblékání mě již pomalu začínal od této jinak skvělé hudby odrazovat. Když jsem musela upravovat články o "dresscode",už z tohoto slova se mi obracel žaludek. Nemám ráda jakékoliv uniformy. A hudba je buď dobrá, nebo špatná. Ať už ji posloucháte v teplákách, ve smokingu nebo třeba v černém hávu a síťovaných punčochách.A gothic rock dobrý je. Jiřina Om
Blackeye69 z IP 77.240.188.*** | 25.8.2008 13:34
Rozhodně souhlasím s vašimi názory. Bohužel jsem jeden z těch, kteří počátky nezažili, ale ten, co vstoupil do vírů nesmyslných diskuzí a příšerně trapných definic této doby. Souhlasím s názorem, který už kdosi řekl a sice, že je zbytečné cokoliv řešit. Poslouchejte hudbu, kterou máte rádi, bavte se s přáteli, chodte na koncerty a užívejte všeho, co vám toto přináší. To Lummen, ty se na to diváš asi trochu jinak, než ostatní, v pořádku, ale s některými články na tvém blogu, či přímo u nás na webu souhlasit nemůžu. Snové myšlenky jsou v pořádku (vždyt kdo nečetl Bobovi recenze) ale obávám se, že u tebe to plyne trochu z něčeho jiného. Poslouchat můžeš co chceš, ale nazývej věci pravými jmény. Jinak měl jsem možnost být na koncertě Greedy Invalid, nic proti této formaci, jako melancholický pop rock to funguje skvěle, ale mrzelo mě, že i jejich frontman nazval jejich skladbu Sand Castle jako gothic rockovou, což jsem mu v následné reportáží rovněž vytkl. U této skupiny je především problém v zavádějícím názvu žánru, který hrají. Jinak rozhovor je skvělý, obzvláště poslední odstavec se mi líbí. First And Last And Always, tak to je přátelé smile
Bob Korgul z IP 89.102.178.*** | 26.8.2008 00:23
I když jsem největším fandou gothického rocku Fields Of The Nephilim,Sisters...,Christian Death,Bauhaus atd,tak všichni ví,ža rád poslouchám i metalovou hudbu proto taky píši články o různých stylech abych nepůsobol ja ostatní blogy a weby jednotvárně.Je tolik krásné hudby která ve vás můžou vyvolávat různé emoce.Pr někoho to můžou být Dead Can Dance a pro jinýho zase Burzum smile Já ted poslouchám Gary Numena-Pure 2000 a je to industriání synth pop až z metalovou atmosférou a zatraceně dobrá deska děcka!!! smile smile smile smile Víte já se ze všeho nejraděj bavím o hudbě a o pocitech jež vyvolává a taky o ní a těch pocitech rád píši abych navnadil posluchače.Ted píši článek o Voivod bude krásně krutý.Pamatujete na smile Prophecies od Christian Death ? Smích smile Mám zase nášlápnuto tímhle zvráceným směrem.Zvrhlík Bob smile
Blackeye69 z IP 77.240.188.*** | 26.8.2008 01:42
Hehe skvělé, těšíme se Bobe smile
DekadenteMorfin | 27.8.2008 15:09
Zdarec Bobe,taky se dost těším co zase stvoříš o těch Voivod a přikláním se k Blackye69 smile Kdysi jsem četl tvou recenzi na Bauhaus a musím uznat,že máš pro smile cit a jsi nadšenac smile Tenhle blog je vůbec dost zajímavej dost jsem si tady početl.Dobrý rozhovor i znalosti.Přeji další úspěchy v tvém vzdělávání.Milan smile
Bob z IP 89.102.184.*** | 18.11.2008 15:43
Díky moc Milane,článek KOrgul už je nainstalovaný je to tak trošku o psychadelické rockové hudbě,hlavní jadro tam tvoří Voivod smile
Bob z IP 89.102.171.*** | 2.5.2009 10:22
Rovněž souhlasím s "Nephilimem" to už je naše tradicesmile pro nás je prostě vždycky jen Gothic rock a slovo "Subkultura" jde mimo nás.Vyrustali jsme v době kyd to bylo opravdu mnohem tajemnější a čistší.Člověk tolik toužil oběvovat ta temná zákoutí,že ano,Jardo.Pamatuji si na kouzla nahrávek od Nicka Cavea,Cocteau Twins,Red Lorry Yellow Lorry,Sisters,Mision,The Cure,Bolshoi,Rose Avalanche,Christian Death,jak jsem byl nadšený když vyšel Damned-Anything v 86 roce nebo eufori z alba Elizium od Fields Of The Nephilim ty táhle floydovské tóny to byla krása ,bylo to o hudbě a ještě o něčem co víme jen my starší a to byla ta opravdovost.smilesmilesmile
Amogain z IP 89.102.178.*** | 1.6.2009 17:29
Bob je můj Kamarád a musím říct,že mě toho o hudbě hodně naučil.Vždycky byl velký rockový Fanda.Přeji mu jen to nejlepší a vážím si jeho práce.On to má prostě v krvi.Rozhovor to jen potvrzujesmile.neznám nikoho takového jako je Boban.
Luďka z IP 194.228.11.*** | 23.7.2014 12:12
Raději bych se posadila na ratanové křeslo, jeho polstrování je velmi příjemné. Mám doma celý jídelní servis plus odpočinkové křeslo umělý ratan www.ltc-umely-ratan.cz/

Komentování tohoto článku je uzamčeno.