Světlonoš: Děkuji za názor:Vzhledem k tomu,že jsem poslouchal a stále poslouchám XIII.století už tak dlouho tak se mi to taky těžko říka.Přesto se tady nalívá čisté víno.Dá se říct,že každá kapela má určitý směr a jistou motivaci právě díky svým vzorům,ale všeoho z mírou.Už v období alba Gotika a skladby-Mistr a Markétka mě evokoval překlad "Chrám Lásky" Sisters..Přsto jsem vychvaloval Třináctku do nebe ja Svatý na nebi
následovalo plno refrénů typu Walk Away a lá tradičně Sisters...First...V období alba Wolfheart od Moonspell 95 ,následně vyšlo album Werewolf 1996 od XIII.století které jako by i lechce doomově přitvrdilo a to dištancování od metalu v té době nebylo tak horké,ale to může být náhoda,navíc mě se kýčovité věci líbí. na Metropolis 2000,Vendetě 2004 byl příklon k synth popovějším sekvencím a běsnění metalových kytar bylo pryč, to asi taky chápu synth pop jde s gothikou ruku v ruce a davy darkwave "subbkultůráků"Co,ale zřejmě nechápu například na obou zmíněných albech dvě coververze navíc ty samé na Belu od Bauhaus,chápu Sisters předělával tehdy každý počínaje matalových kapel typu Crematory atd...nicméně i tak podívné.Asi si pustím skladbu "logic" od Eldritchband
s First... a třeba to pochopím.Ovšem citovat téměř kompletní skladby Sestřiček v jedom jediném songu na Vendetě to by mě už asi nenapadlo.Možná je to všechno záměr kdo ví zpívané názvy kapel typu Půlnoční Londýn,Garden Of Delight no a teď se snažím rozdýchat Cabaret Voltare.takže ve finále máme všechno punk- formou cover: na Pistole i industriální elektrárnu a lá C Voltare nebo S Sputník a C Complex a to vše zabaleno do závoje gothic rocku který se dištancuje od metalu asi už tomu moc nerozumím.Taky nejsem vševědoucí
Ano příjde mě to poskládané podle období co je v kurzu a přesto jsem je vždycky poslouchal